Ford SYNC i Bluetooth®

Samochody Ford wyposażone są w liczne technologie – w tym SYNC i Bluetooth®, których celem jest zapewnienie kierowcy stałego kontaktu ze światem oraz maksymalnego bezpieczeństwa podczas podróży.

Bluetooth® z funkcją sterowania głosem

Pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych, sterowanie systemem audio, korzystanie z nawigacji, a nawet ustawianie temperatury we wnętrzu pojazdu za pomocą prostych komend głosowych.
Dowiedz się więcej

Ford SYNC 1.0 z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance)

Umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych oraz obsługę systemu audio za pomocą poleceń głosowych (bez obsługi w języku polskim). Dzięki temu rozwiązaniu kierowca nie musi odrywać rąk od kierownicy a wzroku od drogi. W razie wypadku system SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance) umożliwia powiadomienie o zaistniałej sytuacji lokalnych operatorów służb ratowniczych w 26 językach odpowiednich dla 40 regionów europejskich. System wykorzystuje informacje przekazywane przez pokładową jednostkę GPS, a także mapy i sieć telefonii mobilnej, aby określić miejsce wypadku, a następnie wybiera numer alarmowy za pośrednictwem systemu Bluetooth telefonu komórkowego kierowcy.
Dowiedz się więcej

Forda SYNC 1.1 z AppLink

Ford SYNC z AppLink to rozszerzenie systemu Ford SYNC, które pozwala dodatkowo na komunikację aplikacji mobilnych z samochodem. W trakcie jazdy proste polecenia głosowe pozwalają na szybki i bezpieczny dostęp do najnowszych aplikacji mobilnych, portali społecznościowych i informacyjnych. Wszystko dzięki najnowocześniejszej technologii, która bezproblemowo komunikuje smartfon z pojazdem.
Dowiedz się więcej

Systemy komunikacji Forda oraz kompatybilność urządzeń mobilnych

Połączenie urządzenia mobilnego z pojazdem, zapewnia Ci kontrolę nad różnymi funkcjami samochodu (zależnie od zastosowanego systemu łączności).
Dowiedz się więcej

Najbardziej innowacyjne technologie w zakresie bezpieczeństwa w Europie

Euro NCAP jest wiodącą, niezależną organizacją europejską, która ocenia poziom bezpieczeństwa wprowadzanych na rynek samochodów poddając je rygorystycznym testom. Maksymalna możliwa ocena jaką może otrzymać samochód za oferowany poziom bezpieczeństwa wynosi 5 gwiazdek.

Nowy Ford Kuga, nowy Ford Fiesta i Transit Custom uzyskały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa.Nowy Ford Kuga zdobył 88% za ogólne bezpieczeństwo (to najwyższy wynik w kategorii SUV-ów średniej wielkości), nowy Ford Fiesta 83% a Transit Custom jako pierwszy z swojej klasie 77% za ogólne bezpieczeństwo.

Innym dowodem naszego zaangażowania w dbałość o bezpieczeństwo są nagrody Advanced dla naszych technologii, których Ford zdobywa więcej niż którykolwiek inny producent.

Nagrody za innowacje technologiczne

Ford, jako pierwszy producent samochodów w historii, otrzymał sześć różnych nagród Euro NCAP Advanced, przyznawanych za innowacje technologiczne z zakresu bezpieczeństwa przez niezależny instytut Euro NCAP. Podczas, gdy gwiazdki Euro NCAP przyznawane są tylko za bezpieczeństwo pojazdu w trakcie kolizji, nagrody Advanced biorą pod uwagę najbardziej innowacyjne technologie zapobiegające wypadkom oraz ochrony pasażerów.

System oceny i analizy jest bardzo surowy. Tym bardziej jesteśmy dumni, że otrzymaliśmy łącznie aż siedem nagród Euro NCAP Advanced.

Jednak najważniejsza jest dla nas świadomość, że każdy podróżujący samochodem marki Ford, ma zapewnione bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.

Technologie Forda wyróżnione nagrodą Euro NCAP Advanced

Active City Stop (system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach): automatycznie uruchomi hamulce, jeśli jadący z przodu pojazd nieoczekiwanie się zatrzyma. Rozwiązanie to pozwala na uniknięcie kolizji lub zminimalizowanie siły zderzenia podczas jazdy w korkach ulicznych i z niską prędkością (do 30 km/h). Technologia dostępna w modelach FordB-MAX i Focus.

Driver Alert (system monitorowania koncentracji kierowcy): nieprzerwanie monitoruje koncentrację kierowcy. Jeżeli na podstawie analizy stylu jazdy wykryje spadek koncentracji spowodowane zmęczeniem, w zestawie wskaźników wyświetli ikonkę ostrzegawczą, sugerując przerwę w prowadzeniu samochodu.
Technologia dostępna w modeluFocus.

Ford MyKey: umożliwia kierowcy zaprogramowanie i przypisanie do kluczyka stałych parametrów i ograniczeń, takich jak maksymalna prędkość, przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa czy głośność systemu audio. Jest to znakomite rozwiązanie np. do kontroli rodzicielskiej lub gdy pożyczamy samochód znajomym.Technologia dostępna w modelu Fiesta.

Ford SYNC® z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance): umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych oraz obsługę systemu audio za pomocą poleceń głosowych (bez obsługi w języku polskim). Dzięki temu rozwiązaniu kierowca nie musi odrywać rąk od kierownicy a wzroku od drogi. W razie wypadku system SYNC z funkcją wzywania pomocy (Emergency Assistance) umożliwia powiadomienie o zaistniałej sytuacji lokalnych operatorów służb ratowniczych w 26 językach odpowiednich dla 40 regionów europejskich. System wykorzystuje informacje przekazywane przez pokładową jednostkę GPS, a także mapy i sieć telefonii mobilnej, aby określić miejsce wypadku, a następnie wybiera numer alarmowy za pośrednictwem systemu Bluetooth telefonu komórkowego.

Emergency Assistance* (funkcja wzywania pomocy) : jest kluczowym elementem systemu SYNC. Gdy dojdzie do wypadku, w chwili aktywacji poduszek powietrznych lub odcięcia pompy paliwowej, Emergency Assistance automatycznie połączy się za pomocą telefonu komórkowego ze służbami ratunkowymi, aby podać im wszystkie istotne informacje (np. współrzędne GPS miejsca zdarzenia). Ma to ogromne znaczenie w momencie, gdy kierowca jest nieprzytomny.
Technologia dostępna w modeluB-MAX.

Forward Alert (system wczesnego ostrzegania): stanowi część inteligentnego tempomatu (Adaptive Cruise Control). Jego zadaniem jest ostrzeganie kierowcy przed przypadkowym, nadmiernym zbliżeniem się do pojazdu jadącego z przodu.*
Technologia dostępna w modeluFocus.

*Dostępne wyłącznie w wybranych modelach samochodu.

Lane Keeping Aid (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu): stanowi część systemu kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning – LDW). Uruchamia się w przypadku nieumyślnego zjechania z pasa. Jeżeli reakcja kierowcy na ostrzeżenie wysłane przez LDW w postaci drgań na kierownicy będzie zbyt powolna lub jej zabraknie, Lane Keeping Aidspowoduje, że układ kierowniczy wpłynie na kierunek jazdy tak, aby kierowca rozpoznał, że konieczna jest jego reakcja i powrót na właściwy pas ruchu.Technologia dostępna w modelach Focus i Transit Custom. Wybierz jeden z wielokrotnie nagrodzonych modeli Forda, zapoznaj się z ich indywidualnymi rozwiązaniami i skonfiguruj samochód idealnie dopasowany do Twoich potrzeb. A może wolisz zasiąść za kierownicą tych wyjątkowych aut? Umów się na jazdę próbną. Zapraszamy.
*Jeśli do systemu Ford SYNC podłączono kompatybilny telefon komórkowy, Emergency Assistance uruchamia się w momencie aktywacji poduszki powietrznej (z wyjątkiem poduszki na kolana) lub odcięcia pompy paliwa. Funkcja ta dostępna jest w ponad 30 europejskich krajach i jest obsługiwana w wybranych językach europejskich. Zapoznaj się z najnowszymi informacjami na stronie internetowej swojego lokalnego dealera Forda.

INTELIGENTNY NAPĘD NA WSZYSTKIE KOŁA

Dostępny w modelach: Kuga, Mondeo, S-MAX, Galaxy, Transit

Pewność prowadzenia w zróżnicowanych warunkach

Inteligentny napęd na wszystkie koła (AWD) monitoruje warunki drogowe w celu określenia wymaganego poziomu przyczepności, zachowania stabilności na zakrętach oraz reakcji na polecenia wydawane przez kierowcę w zależności od tego, czy samochód porusza się po drodze (lub terenie) kiedy jest mokro, sucho, bądź gdy występuje oblodzenie. Dzięki temu układ AWD automatycznie przekazuje dodatkowy moment obrotowy na przednią lub tylną oś, zapewniając pewne prowadzenie oraz optymalne zachowanie się pojazdu w każdych warunkach.

Podczas jazdy z niską prędkością układ inteligentnego napędu na wszystkie koła (AWD) działa w taki sposób, by zapewnić możliwie najlepszą trakcję i kierowalność na nawierzchniach o niskiej przyczepności, wykorzystując przy tym dostępny duży moment obrotowy. Na przykład, kiedy przednie koła jadą po oblodzonej nawierzchni, a tylne mają lepszą przyczepność, system kieruje większy moment obrotowy na tylną oś, gdzie dodatkowa moc może zostać lepiej wykorzystana. Wraz ze wzrostem prędkości pojazdu system koncentruje się na zapewnieniu stabilnego prowadzenia i szybkiej reakcji na polecenia wydawane przez kierowcę, przy zachowaniu doskonałej przyczepności. Jest to możliwe dzięki temu, że układ stale śledzi poczynania kierowcy i dostosowuje się do jego stylu jazdy.

FORD ECOBOOST. DOWÓD NA TO, ŻE WIĘKSZY NIE ZAWSZE
ZNACZY LEPSZY.

Zazwyczaj im większy silnik tym więcej mocy. Ale nie w tym przypadku. Silniki EcoBoost łamią tradycyjne schematy i kreują motoryzacyjne trendy.

W porównaniu z konwencjonalnymi silnikami jednostki EcoBoost są mniejsze, lżejsze i wyposażone w wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Dzięki temu zapewniają świetne osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa
i niższym poziomie emisji spalin.

Nic dziwnego, że 1-litrowy silnik EcoBoost cztery razy z rzędu zdobył tytuł „Międzynarodowego silnika roku” w kategorii do 1-litra.
Zaawansowana konstrukcja jednostek EcoBoost pozwala im maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kropli paliwa, minimalizując przy tym spalanie
i emisję CO2.

Bezpośredni wtrysk pomaga silnikom EcoBoost rozwijać imponujące osiągi. Precyzyjnie odmierzona dawka paliwa jest wtryskiwana bezpośrednio do komory spalania. To nowatorskie i efektywne podejście do wykorzystania paliwa oznacza, że jednostki EcoBoost są zdolne do pracy
w trybie Lean-Burn, w którym do jazdy wystarcza minimalna ilość paliwa.

W silniku 1.0 l EcoBoost zastosowano turbosprężarkę niskiej bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się
z prędkością nawet 248 000 obr/min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki
z precyzyjnym, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost zapewnia niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi

Maksymalna moc zawsze, gdy jej potrzebujesz
Turbosprężarka zapewnia wysoki moment obrotowy, który pozwala silnikom EcoBoost działać elastycznie, redukując do minimum konieczność sięgania do dźwigni zmiany biegów. Z kolei układ zmiennych faz rozrządu pomaga generować wyższy moment obrotowy nawet na niskich obrotach i utrzymać maksymalną efektywność. Oznacza to, że dysponujesz pełną mocą zawsze, gdy jej potrzebujesz – np. podczas wyprzedzania.

Poznaj modele z silnikami EcoBoost
Wielokrotnie nagradzany 1-litrowy silnik EcoBoost dostępny jest w wersji
100 KM, 125 KM i 140 KM.
Globalna rodzina oszczędnych i mocnych jednostek EcoBoost obejmuje również czterocylindrowe silniki 1.5 litra,1.6 litra, 2.0 litra i 2.3 litra
oraz konstrukcje V6 o pojemności 2.7 i 3.5 litra (niedostępne aktualnie w Polsce). Największy silnik 3.5 litra trafił pod maskę najnowszego Forda GT. 1-litrowy silnik EcoBoost jest również montowany w samochodach rajdowych
(Fiesta ST), a 1.6-litrowy napędza nasze bolidy F4.
Silniki EcoBoost są dostępne w modelach: Fiesta, Fiesta ST, B-MAX, Focus,Focus ST, C-MAX, Mondeo, Mondeo Vignale, Kuga, S-MAX, Galaxy, Mustang,Tourneo Courier, Tourneo Connect oraz Transit Courier i Transit Connect.

Ford ECOnetic – technologia dla ekonomiki i środowiska
Technologia „Ford ECOnetic” to ukierunkowana na klientów inicjatywa łącząca szereg cech i funkcji pojazdu z technologiami służącymi zmniejszeniu kosztów eksploatacji pojazdu poprzez obniżenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 – bez uszczerbku dla osiągów oraz jakości jazdy.

Technologia Ford ECOnetic obejmuje:

  • silniki benzynowe Ford EcoBoost o niskim zużyciu paliwa,
  • silniki wysokoprężne Ford Duratorq TDCi, które zapewniają wyjątkowo niskie zużycie paliwa oraz
    niski poziom emisji CO2,
  • przekładnia Ford PowerShift, która łączy wydajność przekładni manualnej z wygodą tradycyjnej
    przekładni automatycznej,
  • system Ford Auto-Start-Stop,
  • inteligentny układ ładowania akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii
    (Ford Smart Regenerative Charging), który pozwala zaoszczędzić paliwo, ładując akumulator
    tylko wtedy, gdy nie przyspieszasz,
  • elektryczny układ wspomagania kierownicy – bardziej wydajny układ zużywający mniej energii silnika,
  • kratę wlotu powietrza z aktywną przesłoną, która poprawia własności aerodynamiczne i zmniejsza
    zużycie paliwa,
  • system Ford Eco Mode, który informuje kierowcę o ekonomice jazdy,
  • wskaźnik zmiany biegu, który podpowiada kiedy należy zmienić bieg, aby uzyskać najniższe
    zużycie paliwa.

Rodzina zawansowanych technologicznie silników
W ofercie Forda znajdują się wysokoprężne silniki Duratorq TDCi z systemem bezpośredniego wtrysku, które są bardzo ekonomiczne i charakteryzują się niskim poziomem emisji CO2 oraz dodatkowo, dzięki dwustopniowemu procesowi wtrysku paliwa, są niezwykle ciche. Silniki benzynowe Duratec zapewniające idealną równowagę pomiędzy osiągami i niskim zużyciem paliwa. Uznany i wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy Ford EcoBoost, który dzięki połączeniu bezpośredniego wtrysku benzyny, turbodoładowania i zmiennych faz rozrządu, dostarcza moc i moment obrotowy porównywalne do silników o większej pojemności.

Opracowany przez firmę Ford Motor Company, wysoce ekonomiczny i dynamiczny silnik benzynowy 1,0 l EcoBoost już po raz czwarty z rzędu otrzymał nagrodę dla najlepszego silnika poniżej 1,0 litra w konkursie „Międzynarodowy silnik roku” (w 2012, 2013, 2014 i 2015 r.).

Ten mały i mocny silnik zdobył także pięć innych wyróżnień:

  • Najlepszy nowy silnik
  • Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra
  • International Paul Pietsch Award 2013
  • Dewar Trophy
  • Breakthrough Awards

Nagrody

Jednostka 1,0 litra EcoBoost najlepsza w klasie w konkursie „Międzynarodowy silnik roku”!
Już czwarty raz z rzędu opracowana przez Forda jednostka 1,0 litra EcoBoost – turbodoładowana trzycylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zdobyła wyróżnienie dla „Najlepszego silnika poniżej 1,0 litra”. W 2014 roku konstrukcja 1,0 litra EcoBoost trzeci raz z rzędu została okrzyknięta „Międzynarodowym Silnikiem Roku”, powtarzając swój sukces z roku 2012 i 2013.

Wyróżnienie to jest przyznawane przez 76 profesjonalnych dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię, spalanie, kulturę pracy i skuteczne wprowadzanie do produkcji zaawansowanych technologii.

Silnik 1,0 l EcoBoost używa turbosprężarki o małym momencie bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się z prędkością nawet 248 000 obr/min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1,0 l EcoBoost oferuje niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.

Spośród innowacji wprowadzonych w silniku 1,0 l EcoBoost warto wymienić:

  • Kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy silnika, obniża temperaturę gazów wylotowych i pozwala na optymalizację składu mieszanki w szerszym zakresie prędkości obrotowych.
  • Unikalny kształt żeliwnego bloku umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika, niż w przypadku konwencjonalnych bloków wykonanych z aluminium. W rezultacie obniżyliśmy o 50% ilość energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa.
  • Dwa paski zębate pracujące w kąpieli olejowej wyciszają silnik i podwyższają jego sprawność.
  • Zmiana konfiguracji silnika z celowym niewyrównoważeniem koła zamachowego i koła pasowego, zamiast dodawania osobnych wałków wyrównoważających, wymagających dodatkowej energii do ich napędu.

Silnik 1,0 l EcoBoost jest oferowany w Europie w modelach Ford Fiesta, Ford B-MAX, Ford Focus, Ford C-MAX, Ford Grand C-MAX, Ford Mondeo, Ford Transit Connect, Ford Transit Courier, Ford Tourneo Connect i Ford Tourneo Courier.

Nowy silnik Forda 1,0 l EcoBoost o mocy 100 KM zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km* i najniższą emisję CO2 będącą na poziomie 109 g/km. Natomiast w wersji silnika o mocy 125 KM spalanie oscyluje w granicy 5,0 l/100 km, a emisja CO2sięga 114 g/km.

Zapisz się do Newslettera

Umów się na wizytę

W salonie W serwisie

FordStore Łódź

Salon, Serwis, AZNN, Strefa Mustanga i Vignale
ul. Brzezińska 26, 92-103 Łódź
tel: 42 203 55 55, fax: 42 203 55 50
biuro@ford-lodz.com.pl


Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij