PREMIERA W NOWYM JORKU

1964

Ford Mustang I został wprowadzony na rynek w kwietniu 1964 roku. Samochód został zbudowany na bazie modelu Falcon. Rok później nastąpiły niewielkie zmiany zewnętrzne, jak np. zmiana gamy kolorów karoserii oraz wnętrza, oraz kilka zmian konstrukcyjnych, jak wprowadzenie nowych mocniejszych silników. Pojawił się też pakiet GT, oferujący usztywnione zawieszenie, czterostopniową skrzynię biegów, mocniejszy silnik oraz zmiany w wyglądzie zewnętrznym nadające autu bardziej sportowy charakter. 1965 był to też rok pojawienia się pierwszego Mustanga przerobionego w firmie Shelby – dostosowanego do potrzeb wyścigów Shelby GT350, o bardziej sportowym charakterze.

LIFTING I MUSTNAG MACH 1

1968

W 1968 Ford zaprezentował zmodernizowanego Mustanga na rok 1969. Auto zmieniło się głównie z wyglądu – przód zyskał nowy grill oraz podwójne reflektory, powiększono szyby oraz łagodniej poprowadzono tylną część dachu. W 1969r. auto zadebiutowało w wyścigowej serii NASCAR, na potrzeby czego opracowano wersję BOSS429 z 7-litrowym silnikiem V8 o mocy 375KM. Powstało ok. 1 300 egzemplarzy tej wersji. Wprowadzono także nieco słabszą wersję o mocy 290KM nazwaną BOSS302. Ta odmiana również była limitowana – wyprodukowano ok. 9 000szt. BOSS302 był bardzo szybkim i zwinnym autem – mówiono o nim, że taki właśnie powinien być Shelby GT350. W 1970 pojawiła się także wersja nazwana Mach 1 – była to najbardziej komfortowa odmiana ówczesnych Mustangów. Wyposażenie jej klimatyzację spowodowało spadek kabrioletów o połowę…

 

 

2. Generacja

1974

Połowa lat 70. w Stanach Zjednoczonych wymusiła zmianę stylu życia – a co za tym idzie, również samochodów. Pojawił się więc Mustang II – mniejszy i lżejszy, z mniejszymi silnikami. Nowy Mustang posiadał całkowicie nowy wygląd i lepsze właściwości jezdne. Spalał też mniej paliwa niż modele z poprzednich lat.
Na początku dostępny był w dwóch wersjach nadwozia – dwudrzwiowy hardtop i trzydrzwiowy hatchback. Zmieniły się przez to proporcje Mustanga II, pozostał za to charakterystyczny wygląd atrapy chłodnicy. Na początku były oferowane dwa silniki: czterocylindrowy o mocy 88KM i sześciocylindrowy o mocy 105KM.
W późniejszych latach weszły nieco mocniejsze jednostki, posiadające moc od 122 do 140KM. W 1974 roku wprowadzono też modele Ghia, wyróżniające się wygodą i wykończeniem. Wyprodukowano 385,993 egzemplarzy. Mustang II otrzymał też tytuł Car of the Year od magazynu Motor Trend.



Zapisz się do Newslettera

Umów się na wizytę

W salonie W serwisie

FordStore Łódź

Salon, Serwis, AZNN, Strefa Mustanga i Vignale
ul. Brzezińska 26, 92-103 Łódź
tel: 42 203 55 55, fax: 42 203 55 50
biuro@ford-lodz.com.pl


Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij